קורס כלכלת המשפחה ואימון

כול מי שאני מכירה רוצה שיהיה לו יותר כסף. זה ממש לא חשוב כמה כסף מרוויחים. גם אם מרוויחים הרבה.

מה זה בכלל להרוויח הרבה או מעט? זאת שאלה טובה ובאמת הרבה או מעט זה יחסי לגמרי.

עובד שמרוויח משכורת מינימום, ישמח להרוויח עוד 500 ₪ בחודש, זה יהיה משמעותי עבורו.

עובד היי טק שמרוויח 20,000 ₪ נטו וגם הרבה יותר, יהיה מאוד מאוכזב אם יוסיפו לו רק 500 ₪ במשכורת.

בלי קשר לרמת ההכנסות שלך, את חייבת לדעת קודם כל בדיוק כמה כסף נכנס הביתה כל חודש וכמה את מוציאה. כדי לחיות בתחושת שפע, בלי חובות מעיקים, צריך להוציא רק את מה שיש.

מהרגע שאת מתחילה להוציא יותר מגובה ההכנסות שלך, (מסגרת אשראי בחשבון הבנק, הלוואה, תשלומים) ומשתמשת בכסף שהוא לא שלך, את נכנסת למלכוד של חובות, התחייבויות וחיים של מחסור והישרדות וגם של לחץ ודאגה.

הפיתויים להוציא יותר כסף ממה שיש, גדולים מאוד. אנחנו חיים בעולם המערבי בתרבות צריכה מטורפת. כול הזמן רוצים עוד ועוד דברים יפים יותר, נוחים יותר, ואין לזה סוף.

לפני כעשור שנים בנק ישראל הבין שהמינוס לא טוב למשפחות וגם לכלכלה בישראל והחליט לבטל את מוסד המינוס.

ומה קרה מאז? הבנקים קראו לזה פשוט בשם אחר: במקום מינוס, "מסגרת אשראי". האם זה גרם להקטנת החובות, כמו שבנק ישראל ציפה? להיפך! משקי הבית בישראל חייבים היום הרבה יותר כסף מאשר לפני 10 שנים: לוקחים משכנתאות גבוהות יותר, מגדילים מסגרות אשראי (לא מינוס), קונים בתשלומים בכרטיסי אשראי, ועוד ועוד…

המשפחות שמסתבכות עם חובות הכי הרבה, אלה דווקא המשפחות שההכנסה שלהן טובה יותר. הסיבה לכך פשוטה: מי שההכנסה שלו נמוכה, הבנק לא מאפשר לו מסגרת אשראי גבוהה וגם נותן הלוואות מעטות ובסכומים קטנים. אבל מי שמרוויח טוב וההכנסה שלו 15,000 אלף לחודש ויותר, הבנק כבר מאפשר לו מסגרת אשראי גבוהה, הלוואות, משכנתאות גבוהות ועוד.

ברגע הראשון הבנק כאילו "נחמד" אבל אם ממשיכים באותה הדרך, מהר מאוד מגיעים לתסבוכת כלכלית שקשה לצאת ממנה.

משפחות רבות מבינות בשלב מאוחר יחסית שהן חייבות לעשות שינוי וזקוקות לעזרה של מישהו חיצוני שיראה להן את הדרך לצאת מהתהליך ההרסני שנקלעו אליו.

כאן יש מכשול נוסף שצריך לעבור אותו: העזרה הזאת עולה כסף! והתחושה של המשפחה היא ש"אין כסף" ואי אפשר לשלם עבור השירות החשוב הזה.

איך מתגברים על המכשול הזה? קודם כל צריך למצוא מישהו שסומכים עליו ונותנים בו אמון. ברגע שסומכים ונותנים אמון, אפשר להתחיל בעבודה, לרכוש ידע והרגלים כלכליים חדשים.

ברגע שמתחילים את העבודה, פתאום מגלים שיש כסף. בתוך כל ההוצאות המרובות, מוצאים תשלומים מיותרים. כאשר מוותרים על ההוצאות המיותרות, יש כסף לשלם עבור התהליך.

הוצאות מיותרות שאת תגלי הן למשל תשלומים מיותרים לחברות ביטוח! לא תאמיני כמה זה נפוץ. מתי פעם אחרונה בדקת כמה את משלמת על הביטוחים השונים? סביר להניח שאת משלמת יותר מידי, פעמים רבות מצאנו כפל ביטוחי. כאשר יקרה משהו ותתבעי את חברות הביטוח, לא תקבלי כפול כסף, גם אם שילמת כפול…..

בקיצור, כסף זרוק כל חודש….

מה עוד את זורקת לפח כול חודש? אולי אוכל שבישלת בכמויות גדולות מידי?

אולי מזון שכבר פג התוקף שלו?

אולי בגדים שקנית לך או לילדים וכמעט לא לבשת?

אולי צעצועים שקנית והילדים שיחקו בהם פעם פעמיים ….

ומה קורה עם נושא התקשורת: האם בדקת שאת בתוכנית משתלמת? ואולי בלי לשים לב את משלמת לשתי חברות תקשורת תשלום כפול?

הדברים האלה קורים כול הזמן. וחבל. בכסף הזה שאת משלמת "סתם" את יכולה לממן לעצמך תוכנית הבראה כלכלית וידע פיננסי שישרת אותך מהיום לכול החיים.

בתוכנית כזאת גם תמצאי את הכספים האבודים שזרקת לחינם לפח וגם תגלי שאת יכולה בקלות להפסיק לקחת הלוואות שבסוף חונקות אותך.

במקום הלוואות, את יכולה להתחיל לחסוך כסף, ללמוד היכן להשקיע אותו תמורת אחוזים יפים, בלי לסכן את הכסף שלך. בעזרת החיסכון ובעזרת הידע הפיננסי שתרכשי תוכלי גם להגשים את החלומות שלך:

אולי חופשה מפנקת שמזמן לא הרשית לעצמך…

אולי ללמוד קורס שכבר מזמן את דוחה כי אין לך כסף….

אולי לעשות שיפוץ בבית או אפילו לעבור לדירה יותר גדולה….

אולי לממן לילדים לימודים גבוהים, או חתונה…

או כל דבר אחר שחשוב לך…..

איזה כייף!

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן