קורס כלכלת המשפחה ואימון

אני אוהבת את המשפט הזה, הוא נשמע לי כל כך אופטימי.

יש דברים בחיים שמסתיימים והם היו טובים ואנחנו מצטערים על שהסתיימו.

יש דברים פחות טובים שמסתיימים ואנחנו שמחים שהם מסתיימים.

איך שלא יהיה, אני מאמינה שכל דבר שמסתיים היה לטובה וכל דבר חדש שמתחיל גם הוא לטובה.

עכשיו לקראת סיום שנת 2017 בעוד ימים ספורים, יש לנו הזדמנות נהדרת להתחלה חדשה.

זה זמן נהדר לבדוק מה היה בשנה שחלפה.

ייתכן שחלק מהדברים היו נפלאים ונרצה להמשיך אותם גם בשנה הבאה.

ייתכן שחלק היו פחות טובים ונרצה שיהיה להם סוף. בקרוב… כמה שיותר מהר.

כדי למפות ולבדוק מה היה טוב ומה פחות טוב, צריך להתחיל בעצם לעשות סדר.

כן, סדר! הכול מתחיל עם סדר….

כשאלוהים ברא את העולם הוא עשה סדר בבלאגן (תוהו ובוהו) שהיה כאן קודם.

מאז ועד היום כשאנחנו רוצים להתחיל משהו, ליצור משהו, לבדוק משהו, חשוב להתחיל עם סדר.

סדר צריך להיות בכול מקום. בבית, בארונות הבגדים, בארונות המטבח, במגירות, בצעצועים של הילדים ועוד ועוד….

כשאני חוזרת הביתה והבית מבולגאן, אני נהית עצבנית. כשהבית מסודר ומאורגן, אני רגועה.

כי סדר גורם לשקט.

אחד התחומים שבהם יש להרבה אנשים בלאגן, זה הכסף. אנשים לא תמיד רוצים לדעת מה המצב בחשבון הבנק, לא פותחים את המעטפות שמגיעות מהבנק ואפילו מפחדים מהטלפון של הבנק. זה קורה להם כי יש להם בלאגן בחשבונות, לא מבינים מה השתבש, למה אין להם אף פעם מספיק כסף, למה המינוס בחשבון טופח כמו על שמרים….

את ההודעות שמקבלים מהבנק זורקים למגירה או לשקית ולא נוגעים בניירת במשך שנים.

אבל אי הסדר הזה גורם לאי שקט, אפילו אם זה לא במודע. כי באיזה שהוא מקום אי הידיעה  וחוסר הוודאות גורם לחוסר בהירות, למועקה. אם מזניחים את הסדר בנושא הכספי, בסוף מסתבכים יותר ויותר. ההסתבכות הזאת יכולה לעלות מאוד ביוקר!

האמת ניתנת להיאמר, שמי שלא עשה סדר כבר הרבה זמן, זה מפחיד ואפילו לא יודעים היכן להתחיל. לכן, כל מי שהבלאגן אצלו חוגג, אני ממליצה קודם כל להתחיל במקום פשוט ולא מאיים. מקום שקל לגשת אליו.

למשל, אפשר להתחיל לעשות סדר בארונות המטבח. כל יום דלת אחת, לא צריך הכול בבת אחת. ברכות, בעדינות. לבדוק מה יש בארונות. מתי פעם האחרונה השתמשת בכלים שבארון.

ייתכן שיש שם סירים שכבר שנים לא בישלת בהם. בשביל מה להשאיר אותם בבית? אפשר להעביר הלאה למישהו שזקוק להם.

או במזווה: מתי בפעם האחרונה בדקת תאריכי תפוגה? סביר להניח שתמצאי שם הרבה מצרכים שפג התוקף שלהם ומקומם באשפה. אפשר מהיום לקנות פחות, להשתמש במה שכבר יש ורק כשייגמר המלאי, לקנות שוב. במנות קטנות, רק מה שצריך. חבל שוב לקנות הרבה ואחר כך לזרוק…

אותו דבר עושים גם אם ארונות הבגדים: מה שלא לבשת כבר תקופה, אפשר להעביר הלאה…..

ככול שתרוקני יותר מגירות בארונות, יהיה לך יותר מקום לפריטים חדשים שאת זקוקה להם.

המדהים הוא שכאשר את מפנה מקום בארונות, את רגועה יותר, ומפנה את המועקה שאולי אפילו לא הרגשת בה. כך בעצם את גם מפנה מקום ב"מגירות הראש".

כשזה קורה, את פנויה לרעיונות חדשים. כי התפנה לך מקום, מקום של שקט.

לכן, כל כך חשוב לעשות סדר.

לא ביום אחד עושים סדר, זה תהליך שנמשך כל החיים. מודה ומתוודה שנושא הסדר מאתגר אותי כבר שנים. אני מאוד אוהבת סדר, אבל לא פשוט לי לארגן את הסדר. אבל מתוך המודעות וההבנה כמה זה חשוב, אני עושה כמיטב יכולתי לארגן את הבית ולארגן גם את הכסף. ההבנה שאינני זקוקה לדברים שאני לא משתמשת בהם, שחררה אותי מהצורך באגירה. אגירה באה ממקום של הישרדות, אני אוגרת כי אני מפחדת שמחר לא יהיה מספיק.

דווקא תחושת השפע מאפשרת לי לקנות פחות. כי תמיד כשארגיש צורך, אוכל ללכת לקנות עוד.

כי שפע זה לא בהכרח הרבה!

שפע זה פשוט סיפוק והנאה.

ולסיום: כל כך הרבה אנשים שהתחילו לעשות סדר בניירת הפיננסית שלא נגעו בה שנים פתאום מצאו הודעות על כספים שיש להם בחשבונות רדומים שמזמן שכחו מהם! איזה כיף למצוא פתאום סכום כסף בהפתעה!

אולי זה יקרה גם לך?

מתי את מתחילה לעשות סדר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן