קורס כלכלת המשפחה ואימון

 

לא מזמן ערכנו סקר וקיבלנו מענה רב עם הרבה שאלות.

בפינת "הכה את המומחה", נענה כל שבוע על שאלה מהבית. את מוזמנת לכתוב לנו בפייסבוק שאלות, ואולי נענה עליהן. והשבוע – 

"מחפשת עקביות להיות רצינית בתהליך של שיפור הידע שלי בהתנהלות פיננסית. אולי לקחת רואה חשבון שיעשה לי סדר בענייני חשבוניות."

 

זו שאלה מאוד מעניינת, שנוגעת באמונות שגויות שיש לנו על כסף.

 

איך את יכולה להיות עקבית?

ברגע שהרוטינה שלך לגבי כסף הופכת להיות קשה ולא נעימה, או במאמץ יתר – את תימנעי ממנה. אם את רוצה להתחיל להתנהל באחריות ולשפר את ההתנהלות הכלכלית, את צריכה לבנות רוטינה שהיא נעימה וקלה, שהיא לא "עונש" אלא מגיעה ממקום של העצמה.

 

רבע שעה בשבוע

כשמנהלים את הכסף בשיטה שלנו, עוברים תהליך של העצמה. תנהלי את הכסף רבע שעה בלבד פעם בשבוע, וזה הכול. פעם בשבוע, תבדקי כמה הוצאת וכמה נשאר, ותהי עם יד על הדופק כדי להשיג את המטרות שלך. זה תהליך של להישאר בשליטה על הכסף ובקרה חיובית, להוציא מהלקסיקון דברים כמו – "מה עשיתי", "אני חסרת אחריות", "אין לי זמן". תשכחי מתחושת הכבדות והביקורת עצמית – אין לה מקום. את צריכה למצוא את הרוטינה שהיא קלה ומעצימה עבורך, ושתוכלי להתמיד בה.

 

חלוקת התקציב

אחד הכלים שאנחנו מלמדות הוא לבנות תקציב – עליך להבין כמה כסף את יכולה להוציא על כל דבר – קניות, אוכל, טיולים, חוגים, מסעדות, מתנות. התהליך הוא קודם כל לחלק את המשאבים שיש, במקום להתמקד במה שאין. תבדקי מה הוצאת ומה נשאר, וכך אין את התחושה של "אני לא יודעת לאן נעלם הכסף". 

 

הסוד לעקביות

הסוד לעקביות הוא לנהל את ה כסף בצורה קלילה, לא כבדה, לראות כמה כסף יש, לא כמה כסף אין, ואיזה נזק עשיתי. זה הזמן לשכוח מכל הדברים שקשורים לרגשי אשם. תמיד יש כסף שנשאר. בואי בגישה של איזה יופי זה פותח את הלב, ואת הנשימה. אפשר להנות ממש שיש, ולא בתחושת הישרדות. תחושת הכבדות מגיע דווקא כשלא מנהלים את הכסף, ואז מופתעים שהמינוס רק גדל. 

 

עצם זה שאת קוראת את מילים אלה, קוראת את הבלוג של שישי, ואת פינת הכה את המומחה, זו אמירה – את רוצה לרכוש ידע וכלים כדי לפתוח את העולם של התנהלות כלכלית, ולאפשר לעצמך לחיות את החיים כפי שרצית לחיות איתם, ולהתנהל נכון מבחינה פיננסית. 

 

סדר בחשבוניות

רק עצמאי שיש לו עסק, מחויב לשמור על החשבונית והקבלות ל-7 שנים. לא כולם צריכים לעשות זאת. 

 

יש שתי סיבות לשמור חשבונית או קבלה –

  1. כשאת לומדת לנהל את הכסף –  בתחילת התהליך, חשוב לשמור את הקבלות שלך כדי לעשות את ניהול התקציב פעם בשבוע, ולדעת על מה הוצאת את הכסף, וכמה. לאחר מכן, גמרנו – לפח! אין בקבלות עוד צורך. 
  2. בדיקת חיובים – כדאי לוודא את החיובים של האשראי, ולבדוק אם יש משהו שלא מוכר ולברר מהו. קורים לא מעט מקרים שלקוחות חושבים שביטלו את המנוי, והם משלמים עליו מבלי לדעת בגלל הוראת קבע. לפעמים, את חושבת שסיכמת על מחיר אחד ובסוף החודש מחויבת במחיר אחר, בעיקר בחברות תקשורת ובחברות ביטוח, בגלל הוראות קבע. ברבע שעה השבועית של ניהול הכסף, תבדקי שכל ההוצאות אכן שלך, ולאחר מכן כבר לא צריך לשמור. 

 

מה לגבי רואה חשבון?

אין שום צורך ברואה חשבון, העבודה של רואה חשבון היא לעזור לעצמאיים ולעסקים לדווח על ההכנסות וההוצאות שלהם כדי לטפל בענייני מע"מ, מס הכנסה, וביטוח לאומי. בן אדם פרטי לא צריך לשמור את הדברים האלה. 

למי שעצמאית – כן כדאי שיהיה מישהו שיטפל בחשבוניות, ויסדר את הדברים כמו שצריך. עצמאים עסוקים בניהול, שיווק, וטיפול בלקוחות, חשוב שיהיה מישהו שיוודא שהכול קורה כמו שצריך, שהכול מדווח לרשויות, ושכל ההוצאות אכן היו שלכם. 

 

ברגע שהתחושה תהיה תחושה טובה, של הנאה, את תרצי לנהל את הכסף שלך, ולא תהיה לך בעיה לשמור על עקביות. את יודעת שאת משתמשת בתבונה בכסף, ומנהלת אותו באופן שמאפשר לך לחיות את החיים – כך תרצי לנהל את הכסף בעקביות, בצורה מסודרת, ומתוך ידע פיננסי.

רוצה לדעת איך אפשר לנהל את הכסף נכון ולצאת מהמינוס עוד השנה? 

>>לפרטים לחצי כאן<<

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן